اخبار روزفناوری

مشارکت مدیاتک و انویدیا فناوری G-Sync را برای تعداد بیشتری از گیمرها به ارمغان می آورد، بدون ماژول اختصاصی برای کاهش قیمت مانیتور

مشارکت مدیاتک و انویدیا فناوری G-Sync را برای تعداد بیشتری از گیمرها به ارمغان می آورد، بدون ماژول اختصاصی برای کاهش قیمت مانیتور

انویدیا و مدیاتک با هم همکاری کرده‌اند تا مجموعه کاملی از فناوری‌های G-Sync را با گزینه‌های مانیتور مقرون‌به‌صرفه‌تر در اختیار طیف وسیع‌تری از گیمرها قرار دهند.

مقیاس‌کننده‌های MediaTek برای استفاده از مجموعه کامل فناوری‌های NVIDIA G-Sync، نیاز به ماژول‌های اختصاصی را کاهش می‌دهند و قیمت نمایشگرهای بازی را برای همه کاهش می‌دهند

تکنولوژی G-Sync انویدیا برای اولین بار در سال 2013 معرفی شد و از آن زمان تاکنون شاهد به روز رسانی های مختلف فناوری در قالب ULM، Reflex Analyzer، Pulsar و ادغام در طیف وسیعی از مانیتورها مانند G-Sync Compatible، G- بوده است. بخش‌های Ultimate و BFGD (نمایشگرهای بازی با فرمت بزرگ) را همگام‌سازی کنید.

NVIDIA با MediaTek کار می کند تا بهترین فناوری های صفحه نمایش بازی صنعت را برای گیمرها در سراسر جهان در دسترس تر کند. مجموعه کامل فناوری‌های G-SYNC در حال ادغام با محبوب‌ترین مقیاس‌کننده‌های جهان است.

این کار نیاز به یک ماژول G-SYNC جداگانه را از بین می برد، فرآیند تولید را ساده می کند و هزینه ها را کاهش می دهد. یکی از نکات برجسته این همکاری، معرفی G-SYNC Pulsar است. این فناوری جدید وضوح حرکت موثر 4 برابری را در کنار تجربه بازی با نرخ نوسازی متغیر (VRR) نرم و بدون پارگی ارائه می دهد. این نمایشگر روی مانیتورهای تازه معرفی شده از جمله ASUS ROG Swift 360Hz PG27AQNR، Acer Predator XB273U F5 و AOC AGON PRO AG276QSG2 عرضه خواهد شد. این نمایشگرهای 2560×1440 Pulsar که در اواخر امسال انتظار می‌رود، دارای نرخ تازه‌سازی 360 هرتز و پشتیبانی از HDR هستند.

از طریق NVIDIA

امروز، NVIDIA اعلام کرد که با MediaTek کار کرده است تا مجموعه کاملی از فناوری‌های G-Sync را به مقیاس‌کننده‌های خود بیاورد که در طیف وسیعی از مانیتورها در دسترس خواهند بود. ویژگی های قابل انتظار از مقیاس کننده های G-Sync MediaTek عبارتند از:

  • نرخ تجدید متغیر
  • Overdrive متغیر
  • 12b دقت رنگ
  • تاری حرکت فوق العاده کم
  • HDR با تأخیر کم
  • آنالایزر رفلکس
  • تپ اختر
  • و بیشتر در راه است

در صحبت با NVIDIA، به ما گفته شد که هیچ تفاوتی بین مانیتوری که از ماژول اختصاصی G-Sync استفاده می کند و مقیاس کننده MediaTek G-Sync وجود نخواهد داشت. این تفاوت از این واقعیت ناشی می شود که گزینه های بسیار بیشتری با قیمت های متفاوت و جذاب در اختیار گیمرها قرار خواهد گرفت. هر مانیتور کم و بیش به یک اسکالر نیاز دارد، بنابراین داشتن اسکالر Mediatek با خوبی G-Sync در آن یکپارچه شده است، در سال‌های آینده برای تعداد زیادی از گزینه‌های بازی باز می‌شود.

یکی از بزرگترین مزایای مقیاس‌کننده‌های MediaTek G-Sync این است که نیاز به داشتن یک ماژول اختصاصی G-Sync در مانیتورهای ممتاز مانند مانیتورهای دارای گواهی G-Sync Ultimate را کاهش می‌دهند. این نه تنها روند تولید مانیتورهای بازی جدیدتر را ساده‌تر می‌کند، بلکه منجر به کاهش هزینه‌ها می‌شود که منجر به قیمت‌های جذاب‌تری برای نمایشگرهای بازی می‌شود. NVIDIA و شرکای آن در حال حاضر سه مانیتور را معرفی کرده‌اند که از مقیاس‌کننده‌های G-Sync MediaTek استفاده می‌کنند که عبارتند از:

  • AOC AGON PRO AG276QSG2
  • Acer Predator XB273U F5
  • ASUS ROG Swift 360Hz PG27AQNR

NVIDIA همچنین قصد دارد در سال‌های آینده تعداد مقیاس‌کننده‌ها را با فناوری‌های G-Sync و محدوده مانیتور با استفاده از این مقیاس‌کننده‌ها افزایش دهد.

d985d8b4d8a7d8b1daa9d8aa d985d8afdb8cd8a7d8aadaa9 d988 d8a7d986d988db8cd8afdb8cd8a7 d981d986d8a7d988d8b1db8c g sync d8b1d8a7 d8a8d8b1d8a7 66c498b494d3f

علاوه بر این موارد، G-Sync Pulsar نیز از نکات برجسته این اعلامیه خواهد بود. این فناوری در CES 2024 معرفی شد و مانیتورهای بازی VRR را با وضوح حرکت 4 برابر بهینه می‌کند که منجر به بازی بدون لکنت و حرکت نرم و صاف می‌شود. هر سه مانیتور ذکر شده در بالا شامل پشتیبانی از G-Sync Pulsar خواهند بود و در اواخر امسال گزینه‌های بیشتری در رنگ‌های 1440p (QHD) با نرخ تازه‌سازی تا 360 هرتز و پشتیبانی از HDR در دسترس خواهند بود.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا